כנרת יפרח
054-7675598
kinnerety@gmail.com© נמלה 2019
  • Facebook - Microcopy Book
  • YouTube - Microcopy
  • Pinterest - Black Circle
  • Linkedin - Kinneret Yifrah

מיקרו-טיפ

אם שימוש שגוי בממשק עלול לגרום בעיה למשתמשים, למשל להוציא אותם מהתהליך או למחוק את כל מה שהם מילאו, כדאי לתת הנחיות ברורות ובולטות לאופן השימוש גם במקומות שנראים לכם מובנים מאליהם. ככל שלפעולה יש יותר השלכות – כך כדאי יותר להסביר אותה.

איך כותבים מיקרו-קופי
קבלו מדריך אחד מלא עם כל הכלים והעקרונות, בליווי עשרות דוגמאות של מיקרו-קופי בעברית ובאנגלית

"אחת הסדנאות הטובות שהייתי בהן. פשוט לצאת מהסדנה ולהתחיל לעבוד"
(עדית שמואלי, מנהלת חטיבת השיווק בבזק)

 
הרצאות מעולות

משתמשים הם הקופירייטרים הכי טובים

 

ממש כמו כל דבר בחוויית משתמש, גם בקופי ומיקרו-קופי הכי טוב לשאול את המשתמשים. הם יודעים בדיוק מה מעניין אותם וגם אומרים את זה במילים הכי מדויקות.

אבל איפה נוכל לשמוע אותם כדי לגנוב מהם קופי?

ההרצאה סוקרת את המקומות שבהם המשתמשים מדברים ומראה איך המילים שלהם שולבו as is במיקרו-קופי ובקופי של מוצרים דיגיטליים אמיתיים.

 

חוץ מזה שתחסכו המון זמן על המצאת קופי מאפס, ככה תוכלו גם לברוח מקלישאות ולתת ערך אמיתי, שבאמת חשוב למשתמשים שלכם.

 

משך ההרצאה: 45 דקות

מיועדת ל: כותבי תוכן ומיקרו-קופי וכל מי שיש לו או לה נגיעה לטקסטים בדיגיטל

מיקרו-קופי: המשתמשים שלכם יתאהבו

 

מיקרו-קופי הוא המילים במוצרים דיגיטליים שמטרתן לעזור לגולשים לבצע משימות בקלות, להניע אותם לפעולה, לחזק את הקשר שלהם עם המותג, ובכלל – להפוך את המסכים הרגילים והמשעממים לחוויה מעניינת, מרגשת וחיובית. למשל: הטקסט שעל הכפתורים, ההזמנה להירשם לאתר או לניוזלטר, הודעות שגיאה ומניעתן, השדות ומה שבתוכם, הנעה לקנייה, הנחיות מעשיות, הודעות אישור ועוד.

 

בהרצאה יינתנו עקרונות וכלים שתוכלו ליישם באתר שלכם כבר מחר, לכתיבת מיקרו-קופי שיוצר חוויה, משפר את השמישות ואת ההמרות ומחזק את המיתוג והבידול שלכם. ההרצאה מלווה בעשרות צילומי מסך בעברית ובאנגלית מאתרים ומאפליקציות בארץ ובחו"ל.

 

משך ההרצאה: שעה פלוס-מינוס

מיועדת ל: כל מי שיש לו או לה נגיעה לאתרי אינטרנט, אפליקציות, מערכות מורכבות ושאר מוצרים דיגיטליים

סטטוס עם אופי: איך לכתוב תוכן שיוצר engagement

 

למה שמישהי תקרא דווקא את הסטטוסים שלך בתוך הפיד המטורף שלה? למה יש עמודים עם אופי מגובש ומעניין, ויש עמודים ש... אף אחד לא סופר אותם?

 

בפייסבוק אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות בנליים ולכתוב איך שכולם כותבים. כל מותג צריך שתהיה לו שפה מיוחדת משלו ומסרים שמושכים (ומשמרים!) בדיוק את הקהל הנכון.

 

בהרצאה נעבור על שלוש טעויות קריטיות בכתיבת סטטוסים, ונראה איך להימנע מהן ואיך להגיע לכתיבה מקורית, רעננה ואפקטיבית, כזאת שמתאימה בדיוק למותג שלך ולקהל שלך. כמובן, יהיו דוגמאות ממגוון עמודים עסקיים בפייסבוק, טובים יותר או פחות :)

 

משך ההרצאה: שעה

מיועדת ל: מנהלות ומנהלי דיגיטל, כותבי תוכן ובעלות עסקים קטנים

שפה משלך: המילים הקטנות בבלוג שלך אומרות המון

 

נגיד שקורא או קוראת חדשים נכנסים לבלוג שלך. בהתחלה הם רק עוברים על התפריט, גוללים קצת למטה, מרפרפים על הסייד-בר, מנסים להבין לאן הם הגיעו ואם זה בכלל מעניין אותם. מה הם יגלו בשניות האלה? מה יגרום להם לקלוט אותך מיד ולרצות להישאר, אולי אפילו להירשם לבלוג?

 

בהרצאה נראה איך מוצאים שפה שתהיה ייחודית רק לך ואיך מביאים אותה לידי ביטוי במילים הכי קטנות בבלוג שלך כדי לעשות לקוראים חשק להישאר.

 

משך ההרצאה: שעה

מיועדת ל: בלוגריות ובלוגרים

סדנאות לארגונים

"היה פשוט מצוין. קיבלתי מכולם פידבקים נהדרים על הסדנה. הנושא, הידע שלך, הדוגמאות הרלוונטיות כל כך, וכמובן את - האישיות והמקצועיות שלך, כולם קיבלו מחמאות"

(מנהלת מוצר בתאגיד דיגיטל מהגדולים בעולם)

מטרת הסדנה

לקבל כלים לכתיבת מיקרו-קופי מצוין, שתוכלו ליישם כבר מחר בממשקים שלכם או של לקוחותיכם.

הסדנה מיועדת לבעלי התפקידים שכותבים מיקרו-קופי בפועל או אחראים עליו: אנשי שיווק, מעצבים, מנהלי מוצר, מאפייני UX, מנהלי פרויקטים, מנהלי דיגיטל, אנשי תוכן וכותבים טכניים

 

יש סדנה מיוחדת למערכות מורכבות שהועברה בהצלחה רבה ב-SAP, צה"ל, IBM, HP, מת"ף, Algotech ועוד.

מה עושים בסדנה

  • עוברים על כל רכיבי ה-UI, אחד-אחד, ולומדים לכתוב להם מיקרו-קופי לפי עקרונות ברורים ומסודרים.

  • לומדים מהי כתיבה עם אופי ומהי הנעה לפעולה מבוססת ערך.

  • מבינים איך בפועל משתלבת כתיבת המיקרו-קופי בעבודה על מוצר דיגיטלי.

  • חוזרים לעבודה למחרת בבוקר עם סט כלים מרתק שיאיר את העבודה שלכם באור חדש.

שפה

הסדנאות מועברות בעברית אבל כוללות עשרות דוגמאות של מיקרו-קופי מאתרי אינטרנט ומאפליקציות בעברית ובאנגלית, חצי-חצי.

 

מי, איפה, כמה זמן

את הסדנאות אני מעבירה בעצמי, במשרדים שלכם לקבוצות של עד 20 איש.

משך הסדנה חצי יום (13:30-9:00, בלי תרגול) או יום שלם (16:00-9:00, עם תרגול על מסכים שלכם).

כל ארגון שמזמין את הסדנה מקבל במתנה עותק אחד של המדריך המלא לכתיבת מיקרו-קופי.

 
הסדנה הפתוחה

"לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יודעים איך צריך לכתוב מיקרו-קופי, אבל בסדנה בתכלס קולטים שרק חשבנו שאנחנו יודעים וכמה כדאי שהמיקרו-קופי יתבצע בצורה מקצועית ועקבית. והכי חשוב, מבינים כמה חשוב לעשות את התהליך נכון כבר מהתחלה"

(מנהלת תוכן באתר מוביל, סדנת פברואר 2018)

למה כדאי להירשם (או לשכנע את הבוסית שתשלח אתכם)?

כי ביום שאחרי הסדנה:

  • תסתכלו בעיניים חדשות לגמרי על כל מסך או מוצר שתכתבו להם מיקרו-קופי, ויהיה לכם חשק לכתוב! 

  • תגלו המון מקומות שאפשר להניע בהם לפעולה ואפילו לא חשבתם על זה (כן, עד היום הם התבזבזו על טקסט משעמם כי לא ידעתם שיש דרך אחרת).

  • תדעו בדיוק איך לגשת לכל רכיב באתר או באפליקציה שלכם ואיך לבחור לו מילים מדויקות.

  • תכתבו פשוט, טבעי ומעניין, ותיתנו ללקוחות ערך אמיתי.

  • תדעו לכתוב הודעות שגיאה יעילות ושירותיות (וגם למנוע אותן), תנסחו הודעות אישור מעולות והזמנה אטרקטיבית להירשם לניוזלטר, תרגיעו דאגות של משתמשים ותעזרו להם לבצע כל משימה באתר.

  • תעניקו לממשק שלכם אופי מיוחד, תמתגו אותו בעזרת מילים ותעשו אותו שונה לגמרי מהממשקים של המתחרים שלכם.

  • תגדילו המרות. בדוק.

 

אז אם אתם בתחום הדיגיטל, השיווק, התוכן, המוצר, העיצוב או חוויית המשתמש - היום הזה יעיף קדימה כל אתר או אפליקציה או פיצ'ר שתיגעו בהם. 

 

וחוץ מזה – כל משתתפת ומשתתף מקבלים את הספר שלי מתנה, בעברית או באנגלית לבחירתכם. שווה!

 
 
דברו איתי, הכי טוב

כתבו לי ואחזור אליכם עם כל המידע הדרוש לבחירת הסדנה המתאימה ביותר