צוותי UX, עיצוב, ניהול מוצר, כתיבה טכנית ושיווק B2B.
אנשי ונשות פיתוח אמיצים יתקבלו בזרועות פתוחות וילמדו מזה המון גם הם.
למי זה מתאים
14 בפברואר 2023
9:00 עד 16:30
מתי
MyCampus, ליד תחנת הרכבת בני ברק. יש גם חניה.
איפה
הסדנה מועברת בעברית.
נעסוק רק במערכות באנגלית, וכמעט כל הדוגמאות בסדנה הן באנגלית.
החוברת המסכמת היא בעברית, עם דוגמאות באנגלית.
שפה
הנחה של 10% לארגונים שרושמים 3 עובדים ומעלה
הנחה
25 מקומות בלבד
סילבוס: מה נלמד?
חלק ראשון: יישור קו
1. מה זה מיקרו-קופי
2. מה התפקיד של מיקרו-קופי במערכות מורכבות, ומה צריך לשנות בגישה כדי שהקופי במערכת באמת יעזור למשתמשים
חלק שני: אסטרטגיית שפה
3. Copy system, Voice ו-Style guide – מה זה מה ואיך מכינים אותם
4. עקרונות כתיבה ללוקליזציה או למשתמשים שאינם דוברי אנגלית שפת אם
5. איך כותבים פשוט ובהיר ועדיין סופר-מקצועי
חלק שלישי: איך לעזור למשתמשים לעבור יום עבודה בלי לפנות ל-User guide, או חס וחלילה לתמיכה?
Best practices לכתיבת מיקרו-קופי לכל קומפוננטה:
-
טפסים ופעולות מורכבות
-
כפתורים
-
הודעות שגיאה ושאר אלרטים
-
Confirmation dialogues (תיבת אישור)
-
Empty states (מצבי אפס)
-
דאשבורדים
-
הודעות הצלחה
-
זמני טעינה והמתנה
למה צריך סדנה מיוחדת למערכות מורכבות
כי במערכות מורכבות קשה מאוד (יש שיגידו בלתי אפשרי) שהממשק לגמרי יסביר את עצמו. לפעמים אין ברירה: צריך להסביר את המורכבות גם במילים, במיקרו-קופי, בתוך המוצר עצמו.
ואז עולות השאלות: להוסיף טולטיפ? זה ארוך מדי? יקראו? זה מספיק מקצועי? לשים אות גדולה בתחילת כל מילה? זה המונח המתאים? צריך מילה ליד האייקון? כמה מילים אפשר על הכפתור?
ויש גם שאלות גדולות יותר, מציקות לא פחות, כמו: איך להישאר אחידים לאורך כל המערכת (אולי אפילו לאורך כמה מוצרים)? איך להתאים את הטון לסיטואציה המקצועית? ולמה לעזאזל אין לנו עדיין Style guide וכל אחד עושה מה שבא לו?
מהסדנה תצאו עם כלים שיטתיים לענות לכל השאלות האלה ולקבל החלטות של קופי שבאמת יעזרו למשתמשים שלכם. בסדנה תקבלו גם הנחיות מפורטות איך להכין Style guide משלכם – שתוכלו פשוט לקחת וליישם צעד-צעד.
שאלה #1
מתי ואיפה הסדנה?
מתי: 14 בפברואר 2023
איפה: MyCampus, ליד תחנת הרכבת בני ברק, יש גם חניה.
הגעה סופר-נוחה, הנרשמים יקבלו הוראות הגעה מפורטות.
שעות: 9:00 עד 16:30
מה יהיה בסדנה: לימוד פרונטלי, תרגול כמובן, שאלות ותשובות
שאלה #4
האם הסדנה מתאימה למוצרים בעברית?
כן, אבל.
הסדנה אומנם בעברית, אבל כל הדוגמאות באנגלית, ונעסוק באסטרטגיית שפה באנגלית בלבד.
עם זאת, צוותים של מערכות בעברית יוכלו גם הם ללמוד המון מהסדנה, לתרגל בעברית ולשפר במידה ניכרת את המערכת שלהם.
שאלה #2
איך ארגונים יכולים לשלם? יש הנחה?
הנחה: ארגונים שירשמו שלושה עובדים או עובדות ומעלה יקבלו 10% הנחה על שלושתם.
אמצעי תשלום: כרטיס אשראי או העברה בנקאית.
תנאי תשלום: לפני הסדנה. אין אפשרות לשלם בשוטף+.
אם צריך, אוציא בזריזות הצעת מחיר וחשבונית עסקה.
שאלה #5
צוות הכתיבה הטכנית שלנו דובר רק אנגלית. הם יבינו?
הסדנה מועברת בעברית, ואני גם מדברת די מהר (ודי הרבה). לכן מי שאינו דובר או דוברת עברית יתקשו ליהנות מהסדנה. החוברת המסכמת שתחולק - גם היא בעברית. מצד שני, נעסוק רק במערכות באנגלית, וכמעט כל הדוגמאות בסדנה ובחוברת הן באנגלית, אז אם הצוות בכל זאת יכול לעקוב אחרי עברית מדוברת - הסדנה תהיה להם מעולה.
שאלה #3
האם הסדנה מתאימה למוצרי B2C (Consumer)?
לא. מצטערת. למוצרי Consumer מוזמנים ומוזמנות לבדוק את הקורס הדיגיטלי שלי בקישור הזה.
שאלה #6
נרשמתי אבל לא אוכל להשתתף,
מה אפשר לעשות? (מדיניות ביטול)
בביטול הרשמה עד שבוע לפני הסדנה (עד 7 בפברואר כולל) - תקבלו החזר מלא בשמחה.
בביטול הרשמה פחות משבוע לפני הסדנה (אחרי 7 בפברואר) מכל סיבה שהיא - לא יינתן זיכוי (אלא אם כן מקומכם יתמלא).
את הסדנה מעבירה כנרת יפרח
-
מנהלת סטודיו נמלה למיקרו-קופי, מנהלת-שותפה בחברת דראפט, מאפיינת שפה וכותבת מיקרו-קופי לארגונים המובילים בארץ
-
מחברת הספר מיקרו-קופי: המדריך המלא, שנמצא בשימוש יומיומי ב-50 מדינות וב-7 שפות
-
מובילה את תחום המיקרו-קופי בארץ, מייסדת ומנהלת-שותפה של הקהילה המקצועית
-
במסגרת הסדנאות שאני מעבירה בארגונים, פגשתי עשרות צוותי מוצר ודיזיין של מערכות מורכבות מעולמות הסייבר, מרקטינג, רפואה, פיננסים, צבא ועוד – והתמודדתי יחד איתם עם שלל אתגרי כתיבה למשתמשים מומחים.