כנרת יפרח
054-7675598
kinnerety@gmail.com© נמלה 2019
  • Facebook - Microcopy Book
  • YouTube - Microcopy
  • Pinterest - Black Circle
  • Linkedin - Kinneret Yifrah

מיקרו-טיפ

אם שימוש שגוי בממשק עלול לגרום בעיה למשתמשים, למשל להוציא אותם מהתהליך או למחוק את כל מה שהם מילאו, כדאי לתת הנחיות ברורות ובולטות לאופן השימוש גם במקומות שנראים לכם מובנים מאליהם. ככל שלפעולה יש יותר השלכות – כך כדאי יותר להסביר אותה.

איך כותבים מיקרו-קופי
קבלו מדריך אחד מלא עם כל הכלים והעקרונות, בליווי עשרות דוגמאות של מיקרו-קופי בעברית ובאנגלית

מתי כדאי להתחיל את תהליך המיקרו-קופי ואיך זה קורה בפועל?

בסרטון הזה תשמעו על התהליך מהרגע שמחליטים להתחיל ועד שמסיימים בהצלחה, צעד-צעד

תהליך העבודה על מיקרו-קופי

מתי כותבים? הכי טוב לכתוב את המיקרו-קופי של הממשק בין האפיון לעיצוב, אבל אפשר לעשות את זה בכל שלב, וגם אם האתר או האפליקציה או התוכנה כבר באוויר.
 

מי כותב? אם יש לכם אנשי תוכן בצוות, הם יכולים לכתוב את המיקרו-קופי בעצמם, ואשמח להעביר להם סדנה מקיפה לפני שמתחילים. אם אין לכם כותבים, אשמח לכתוב לכם את המיקרו-קופי או להפנות לכותבים מתאימים.
 

איך זה עובד? כדאי לצפות בסרטון שכאן למטה, שמסביר הכל בפירוט. בקצרה: לפני שנתחיל לכתוב, נאפיין את השפה של המותג שלכם, ואחר כך נשב יחד ונלמד היטב את כל המסכים על כל פרטיהם. אחרי שנכיר היטב גם את השפה וגם את הממשק, נתחיל לכתוב את המיקרו-קופי לכל מסך, כפתור ואינטראקציה. בדרך כלל יש גם שני סבבי תיקונים, וזהו, אפשר להעביר לעיצוב או לעלות לאוויר.
 

כמה זה עולה? אין מחיר קבוע למסך או לאתר. המחיר לכתיבת מיקרו-קופי נקבע לפי היקף התכולה, מספר המסכים, מורכבות התהליכים ועוד. בואו נדבר, אשמח להסביר עוד.

איך מיקרו-קופי עוזר למשתמשים לעבור את התהליך בקלות?

כך תשפרו את השמישות ותגדילו את ההמרות

מילים שעוזרות למשתמשים

מיקרו-קופי הוא המילים במוצרים דיגיטליים הקשורות ישירות לפעולה של המשתמשים: ההנעה שלפני הפעולה, ההנחיות המלוות את הפעולה, והתגובות שאחרי הפעולה. למשל, כפתורים, הסברים קצרים, הודעות שגיאה, הודעות אישור, מה שכתוב ליד השדות ובתוכם ועוד.
 

מטרתו של המיקרו-קופי היא להניע לפעולה, להנחות, לרגש כשצריך, להסיר חסמים שמעכבים את ביצוע הפעולה, לשפר את השמישות ואת ההמרות, ולפעמים גם להצחיק. הוא מחבר את המשתמשים למותג (engagement), מעשיר את החוויה ופותר חיכוכים עוד לפני שקרו.
 

בסרטון הקצר שלמטה תוכלו לראות דוגמאות אמיתיות של מיקרו-קופי ולחוות בעצמכם את ההבדל שהוא עושה בממשקים. גם בממשק שלכם.

"המיקרו-קופי הפיח רוח חיים באתר ויצר שפה ייחודית שמאוד הזדהינו איתה.
הגולשים מרגישים שמישהו מדבר איתם ומלווה אותם בתהליך הרכישה"
(יואב גולן, מנכ"ל B4Upay)

מי המציא את המיקרו-קופי

בשנת 2009 סיפר ג'ושוע פורטר (Porter) בבלוג שלו על טופס תשלום שפיתח לאתר מכירות, שבו קיבל שגיאות חוזרות ונשנות הקשורות לכתובת של המשתמשים באתר. השגיאות התרחשו ב-10%-5% מהעסקאות, כך שנגרם נזק כלכלי. לבסוף החליט פורטר להוסיף משפט מעל לשדה הכתובת, ובו ביקש מהמשתמשים מפורשות להקליד את הכתובת המקושרת לכרטיס האשראי שלהם.
 

"בן לילה התחלנו לעשות יותר כסף", הוא מספר, "הבעיה נעלמה לחלוטין". פורטר שיתף עם קוראי הבלוג מחשבה שהתגלגלה אצלו כבר זמן מה: מילים קטנות, כשהן מופיעות במקום הנכון ובזמן הנכון, משנות לגמרי את חוויית המשתמש. בפוסט שכתב הוא גם נתן למילים האלה שם: מיקרו-קופי.

איך מיקרו-קופי הופך כל מסך לחוויה מרגשת?

6 דקות מפתיעות על הכוח של מילים בממשקים

עשו זאת בעצמכם
אם יש לכם גישה טובה למילים ולממשקים, אתם יכולים לכתוב מיקרו-קופי בעצמכם