כנרת יפרח
054-7675598
kinnerety@gmail.com© נמלה 2019
  • Facebook - Microcopy Book
  • YouTube - Microcopy
  • Pinterest - Black Circle
  • Linkedin - Kinneret Yifrah

מיקרו-טיפ

אם שימוש שגוי בממשק עלול לגרום בעיה למשתמשים, למשל להוציא אותם מהתהליך או למחוק את כל מה שהם מילאו, כדאי לתת הנחיות ברורות ובולטות לאופן השימוש גם במקומות שנראים לכם מובנים מאליהם. ככל שלפעולה יש יותר השלכות – כך כדאי יותר להסביר אותה.

איך כותבים מיקרו-קופי
קבלו מדריך אחד מלא עם כל הכלים והעקרונות, בליווי עשרות דוגמאות של מיקרו-קופי בעברית ובאנגלית

"החלק הכי מרתק היה לקבל את התוצר הסופי של אפיון השפה: הוא סידר לי את הראש
ועזר לי לתפוס את הדברים בצורה הכי נכונה שיש לקראת בניית האתר החדש"
(רויטל סלונים אריה, מנהלת מותג zap מתחתנים)

איך עושים אפיון שפה

תהליך אפיון שפה נמשך כשבועיים וכולל 4 שלבים:

  1. היכרות עם המותג או המוצר - באמצעות סקירה של מסמכי מיתוג ואפיון מהעבר, כמו ספר מותג, קונספט UX, מצגות, elevator pitch וכדומה.

  2. היכרות עם המשתמשים - באמצעות סקירת זירות של משתמשים, כמו קבוצות פייסבוק, הקלטות של בדיקות שמישות, תגובות וטוקבקים ברשת, סקרים עם שאלות פתוחות, מכתבי תודה ופניות שהגיעו דרך טופס צרו קשר.

  3. ריאיון עם אנשי מפתח בארגון – שבו עושים סדר ועונים לסדרת שאלות על המותג ועל קהל היעד.

  4. התוצר הסופי: מסמך אפיון שפה כתוב – מסמך עבודה שמרכז ומארגן את המידע שעלה בשלבים הקודמים ומשמש להנחיית הכתיבה בפועל. חוץ ממיקרו-קופי, המסמך יכול להנחות את הכתיבה של התוכן, הניוזלטר, הסטטוסים במדיה החברתית וכל טקסט אחר שנכתב מטעם המותג. כך האישיות של המותג תהיה אחידה בכל הממשקים שלכם עם הלקוחות.
    בספר שכתבתי יש מדריך מפורט לאפיון שפה, צעד-צעד

מתי עושים אפיון שפה
  1. כשמקימים מותג חדש (במשולב עם תהליך המיתוג הוויזואלי);

  2. כשמעלים אתר או אפליקציה חדשים או משדרגים את הקיימים;

  3. כשמחדדים את הבידול ואת המסרים של המותג מול לקוחות ומול מתחרים;

  4. כשמכינים קמפיין לשיווק דיגיטלי;

  5. כשמקימים או משדרגים מערך של תקשורת כתובה עם לקוחות (בצ'אט, במדיה חברתית ובמייל);

  6. לפני שיוצאים לשוק חדש עם קהל יעד חדש;

  7. כשמבינים שהמילים והמסרים הנוכחיים פשוט לא עובדים ורוצים ליצור שינוי מיידי.

למה בכלל לעשות אפיון שפה?

קראו כאן 6 סיבות שיגרמו לכם להתחיל מיד

וגם

קבלו במתנה את השאלון המלא לאפיון שפה

מה זה אפיון שפה

האם תכתבו באתר או באפליקציה שלכם בשפה מצחיקה או רצינית, בסגנון פורמלי או זורם, בגובה העיניים או באווירת בוטיק, במילים מרגשות או קורקטיות?
אפיון שפה (Voice & Tone Design) הוא מסמך כתוב שבו עונים מראש לשאלות הנפוצות האלה ומגדירים, בין השאר:
 

  • איזו אישיות תבוא לידי ביטוי בסגנון הכתיבה של המותג או של המוצר ואילו תכונות הוא ישדר.

  • מידת הרשמיות, הדיבוריות וההומור.

  • מסרים מרכזיים שיהיו מדויקים לקהל היעד ויניעו אותו לפעולה.

  • הטון והמילים שייתנו מענה למה שהמשתמשים רוצים להרגיש במפגש עם המוצר.

  • מערכת היחסים שאנחנו שואפים ליצור בין המותג ללקוחות באמצעות המילים.

  • אתגרי שמישות או יעדים עסקיים שחשוב לשים אליהם לב בכתיבת תהליכים והודעות.

  • ועוד

איך תרצו לעשות אפיון שפה?
לפי המדריך שבספר
יחד איתי